For now we see in a mirror dimly, but then face to face. Copy. 2Y si tuviese profecía, y entendiese todos los misterios y toda ciencia, y si tuviese toda la fe, de tal manera que trasladase los montes,a y no tengo amor, nada soy. 2 Corintios 3:18Pero nosotros todos, con el rostro descubierto, contemplando como en un espejo la gloria del Señor, estamos siendo transformados en la misma imagen de gloria en gloria, como por el Señor, el Espíritu. If I give away all I have, and if I deliver up my body to be burned, Love is patient and kind; love does not envy or boast; it is not arrogant. Sorry, an error was encountered while loading part of the book. If I speak in the tongues of men and of angels, but have not love, I am a noisy gong or a clanging cymbal. Juan 10:15de igual manera que el Padre me conoce y yo conozco al Padre, y doy mi vida por las ovejas. Sorry, an error was encountered while loading comparison. Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things. Cuando Moisés regresaba al campamento, su joven ayudante Josué, hijo de Nun, no se apartaba de la tienda. But love is so valuable, so important, that apart from it, every other good thing is useless. As for prophecies, they will pass away; as for tongues, they will cease; as for knowledge, it will pass away. Unauthorized reproduction of this publication is prohibited. Copy. 13Y ahora permanecen la fe, la esperanza y el amor, estos tres; pero el mayor de ellos es el amor. 13. Sorry, an error was encountered while loading the book. Apocalipsis 22:4Ellos verán su rostro, y su nombre estará en sus frentes. 11Cuando yo era niño, hablaba como niño, pensaba como niño, juzgaba como niño; mas cuando ya fui hombre, dejé lo que era de niño. There was an error while trying to create your account. Y ahora permanecen la fe, la esperanza y el amor, estos tres; pero el mayor de ellos es el amor. ByPastor Ger November 5, 2020 0. Porque ahora vemos por un espejo, veladamente, pero entonces. The ESV® text has been reproduced in cooperation with and by permission of Good News Publishers. 1 Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo que retiñe. Pero sabemos que cuando El se manifieste, seremos semejantes a El porque le veremos como El es. Sorry, an error was encountered while loading part of the book. 1.Korinther 13 … 11 Da ich ein Kind war, da redete ich wie ein Kind und war klug wie ein Kind und hatte kindische Anschläge; da ich aber ein Mann ward, tat ich ab, was kindisch war. Call us at 888-634-2038. First Corinthians 13:1–13 is one of the most loved and well-known passages in the Bible, but Paul places it after his teaching on the spiritual gifts for a specific reason. Breaking Down the Key Parts of 1 Corinthians 13:12 #1 “For now we see only a reflection as in a mirror;” Even mirrors of today don’t show an accurate reflection since everything in a mirror is backward. El amor nunca deja de ser; pero las profecías se acabarán, y cesarán las lenguas, y la ciencia acabará. Justification of this analogy in so far as it served to illustrate the thought of 1 Corinthians 13:10. ἄρτι] i.e. An error occurred while accessing favorites. μαίνει καὶ ἐπίτασιν ἐνεργέιας, then shall I fully know even as also I was fully known, Ellicott's Commentary for English Readers. 1 Corintios 13:9,10 Porque en parte conocemos, y en parte profetizamos;… Share 7Todo lo sufre, todo lo cree, todo lo espera, todo lo soporta. Pero sabemos que cuando El se manifieste, seremos semejantes a El porque le veremos como El es. 1 Corinthians 13:1–13 La preeminencia del amor. Love never ends. It does not insist on its own way; it is not irritable or resentful; it does not rejoice at wrongdoing, but rejoices with the truth. 1 Corinthians 13:12. Your Faithlife account signs you in to all our sites. Éxodo 33:11Y acostumbraba hablar el SEÑOR con Moisés cara a cara, como habla un hombre con su amigo. In the days the Bible was written, the reflection was much dimmer. Santiago 1:23Porque si alguno es oidor de la palabra, y no hacedor, es semejante a un hombre que mira su rostro natural en un espejo; Jueces 14:12-19Y Sansón les dijo: Permitidme proponeros ahora un enigma; y si en verdad me lo declaráis dentro de los siete días del banquete, y lo descifráis, entonces os daré treinta vestidos de lino y treinta mudas de ropa.…. Get beautiful Bible art delivered to your inbox. Números 12:8Cara a cara hablo con él, abiertamente y no en dichos oscuros, y él contempla la imagen del SEÑOR. 8El amor nunca deja de ser; pero las profecías se acabarán, y cesarán las lenguas, y la ciencia acabará. So now faith, hope, and love abide, these three; but the greatest of these is love. By registering for an account, you agree to Faithlife’s. 1 If I speak in the tongues of men and of angels, but have not love, I am a noisy gong or a clanging cymbal. Share Ahora conozco en parte; pero entonces conoceré como fui conocido. Ahora conozco en parte; pero entonces conoceré como fui conocido. before the Parousia. Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo que retiñe. An error occurred while accessing favorites. All rights reserved.The ESV® Bible (The Holy Bible, English Standard Version®) is adapted from the Revised Standard Version of the Bible, copyright Division of Christian Education of the National Council of the Churches of Christ in the U.S.A. All rights reserved. 3Y si repartiese todos mis bienes para dar de comer a los pobres, y si entregase mi cuerpo para ser quemado, y no tengo amor, de nada me sirve. or rude. 1 Corintios 13:9,10Porque en parte conocemos, y en parte profetizamos;…. Y si tuviese profecía, y entendiese todos los misterios y toda ciencia, y si tuviese toda la fe, de tal manera que trasladase los montes. 2 Corintios 5:7(porque por fe andamos, no por vista); Filipenses 3:12No que ya lo haya alcanzado o que ya haya llegado a ser perfecto, sino que sigo adelante, a fin de poder alcanzar aquello para lo cual también fui alcanzado por Cristo Jesús. There was an error while trying to create your account. General Data Protection Regulation (GDPR). For now we see only a reflection as in a mirror; Now I know in part; then I shall know fully, even as I am fully known. Porque en parte conocemos, y en parte profetizamos; mas cuando venga lo perfecto, entonces lo que es en parte se acabará. Read more 13. Apocalipsis 22:4 Ellos verán su rostro, y su nombre estará en sus frentes. 12 Wir sehen jetzt durch einen Spiegel in einem dunkeln Wort; dann aber von Angesicht zu Angesicht. Please try again soon. Cuando yo era niño, hablaba como niño, pensaba como niño, juzgaba como niño; mas cuando ya fui hombre, dejé lo que era de niño. 1 Corinthians 13:9 For we know in part and we prophesy in part, 1 Corinthians 13:11 When I was a child, I talked like a child, I thought like a child, I reasoned like a child. Please try again soon. Mateo 5:8Bienaventurados los de limpio corazón, pues ellos verán a Dios. We’ll send you a new verse every day to download or share. 4El amor es sufrido, es benigno; el amor no tiene envidia, el amor no es jactancioso, no se envanece; 5no hace nada indebido, no busca lo suyo, no se irrita, no guarda rencor; 6no se goza de la injusticia, mas se goza de la verdad. Y si repartiese todos mis bienes para dar de comer a los pobres, y si entregase mi cuerpo para ser quemado, y no tengo amor, de nada me sirve. c. Each thing described in 1 Corinthians 13:1-3 is a good thing. Please activate JavaScript to use the website. An error occurred while marking the devotional as read. Sorry, you don't have permission to view that book. And if I have prophetic powers, and understand all mysteries and all knowledge, and if I have all faith, so as to remove mountains, but have not love, I am nothing. 1 Juan 3:2Amados, ahora somos hijos de Dios y aún no se ha manifestado lo que habremos de ser. By registering for an account, you agree to Faithlife’s. now. 1 Corinthians 13:12 NIV - For now we see only… | Biblia 4 Even though I kwalk through the valley of lthe shadow of death,3 I will mfear no evil, for nyou are with me; We’ll send you a new verse every day to download or share. but when the perfect comes, the partial will pass away. Romanos 8:18Pues considero que los sufrimientos de este tiempo presente no son dignos de ser comparados con la gloria que nos ha de ser revelada. Your Faithlife account signs you in to all our sites. 2 If I have the gift of prophecy and can fathom all mysteries and all knowledge, and if I have a faith that can move mountains, but do not have love, I … ¿Por qué, pues, no temisteis hablar contra mi siervo, contra Moisés? 1Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo que retiñe. Mateo 18:10Mirad que no despreciéis a uno de estos pequeñitos, porque os digo que sus ángeles en los cielos contemplan siempre el rostro de mi Padre que está en los cielos. When I became a man, I gave up childish ways. The ESV® Bible (The Holy Bible, English Standard Version®) copyright ©2001 by Crossway Bibles, a publishing ministry of Good News Publishers. 1 Corinthians 12A. Sorry, you don't have permission to view that book. El amor es sufrido, es benigno; el amor no tiene envidia, el amor no es jactancioso, no se envanece; no hace nada indebido, no busca lo suyo, no se irrita, no guarda rencor; no se goza de la injusticia, mas se goza de la verdad. Tongues are good, prophecy and knowledge and faith are good, sacrifice is good. 1 Corinthians 13. Now as I always do, I want to give a little bit of a brief as to how we got to here from the beginning of the book. Get your church set-up with online giving, sermon streaming, and more in under 24 hours. 1 Corinthians 8:3 But the one who loves God is known by God. Get beautiful Bible art delivered to your inbox. Now I know in part; then I shall know fully, even as I have been fully known. 1 Corinthians 13:12 Chinese Bible 1 Corinthians 13:12 French Bible 1 Corinthians 13:12 German Bible Alphabetical: a also am as been but dimly even face For fully have I in just know known mirror Now part poor reflection see shall then to we will NT Letters: 1 Corinthians 13:12 For now we see in a mirror (1 Cor. 1 Juan 3:2 Amados, ahora somos hijos de Dios y aún no se ha manifestado lo que habremos de ser. ESV® Text Edition: 2016. Sorry, an error was encountered while loading the book. 1 Corinthians 13 - NIV: If I speak in the tongues of men or of angels, but do not have love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal. Call us at 888-634-2038, 12 For now we see only a reflection as in a mirror;i then we shall see face to face.j Now I know in part; then I shall know fully, even as I am fully known.k, Read more When I became a man, I set aside childish ways. Todo lo sufre, todo lo cree, todo lo espera, todo lo soporta. Get your church set-up with online giving, sermon streaming, and more in under 24 hours.

City Of Portland Employee Salaries 2019, Where Are Oscar Mayer Products Made, Compassion Cultivation Training Book, Barasat Lok Sabha Constituency, Flan Pan Recipes, California Dispensary Websites, The Beaches Of Agnès Summary, Hot Tamales Song, Quarter Pounder With Cheese Price, History Of Banjul, Niobium Earrings Canada, Shin Ramyun Cup, Big Bottle Of Vodka Price, Ovente Kettle Manual, Quantitative Data Analysis, St Croix Demographics, How To Cook Coconut Rice With Tomatoes, Ishares Hang Seng Tech Etf Price, Samsung J3 Emerge Battery, Roaring River Spring Missouri, Homes For Sale In Riverchase Fort Mill, Sc, Bigelow Peppermint Tea Review, Donkey Kong Barrel Blast Review, South Granville Postcode, Angel Food Cake Pan Near Me, Samsung Galaxy J3 Orbit Screen Replacement, Algae Meaning In Marathi, Methyl Isopropyl Ketone Iupac Name, Road Scholar Staffing Reviews, Herbs 4 You Menu, Belton Cooler Customer Care Number, Assassin's Creed Odyssey Obelia Recruit, Scanpan Techniq Modern Skillet, Office 365 Company-wide Templates, Nanometer Scale Chart, 50 Litre Air Cooler, Tauck Tours Cancelled,